در جست و جوی حقیقت

صفحه ی شخصی حسین حق پناه

در جست و جوی حقیقت

صفحه ی شخصی حسین حق پناه

در جست و جوی حقیقت

"نیچه خطاب به فیلسوفان می گوید:
«خانه هایتان را در دامنه های کوه آتشفشان بنا کنید»
و من همه کسانی را که در جست و جوی حقیقت اند مخاطب این سخن می یابم.
«گریختن» مطلوب طبع کسانی است که فقط به عافیت می اندیشند
و اگر نه،
مرگ یک بار،
زاری هم یک بار..."

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

در جمع صمیمی مسئولان بسیج دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در مورد عصر انفجار اطلاعات و دنیای رسانه ای شده و اقتضائات و ویژگی‌های آن گفتگو کردیم.
دغدغه ی بسیاری از حضار، فراتر از بحث های مقدماتی بود و به دنبال افزایش اثرگذاری، جلب مخاطب، برند سازی و اقناع عمومی بودند. شاید لازم باشد برای چنین مخاطبانی موضوعاتی متفاوت از آنچه تا کنون ارائه کرده ایم انتخاب کنیم.

عنوان: زندگی در دامنه آتشفشان
حجم: 6.48 مگابایت
توضیحات: ارائه شده در مجمع سالانه بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی
  • حسین حق‌پناه

زندگی دوم، دقیقاً وسط زندگی اول - دوره سواد فضای مجازی سراج - بجنورد

حسین حق‌پناه | جمعه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۰۰ ب.ظ

در جمع عزیزان بجنوردی، در حالی موضوع شبکه های اجتماعی را ارائه کردم که مباحث جدیدی را نسبت به ویرایش قبلی اضافه نموده بودم. ان شاء الله در ارائه ی بعدی ویرایش جدید بحث را بارگزاری خواهم کرد.

  • حسین حق‌پناه
در جمعی صمیمی و نخبگانی که متشکل از اعضای دفتر استانی سازمان سراج خراسان رضوی بود بحث «زمینه‌های فرهنگی-تمدنی شکل‌گیری رسانه‌های نوین» را ارائه کردم. متاسفانه به علت ضیق وقت امکان شنیدن نظرات و انتقادات و شکل گیری گفتگو پیرامون بحث فراهم نشد. به همت عزیزان سخت‌کوش و خلاق دفتر استانی، فضای علمی بسیار خوبی در آنجا شکل گرفته که امیدوارم فرصت مجددی برای حضورم در این فضا و گفتگو و بحث و نقد فراهم شود.

محتوای جلسه هم تقریباً مشابه این ارائه بود.
  • حسین حق‌پناه

در ادامه ی مبحث فلسفه رسانه، در خدمت عزیزان دامغانی به بحث «فرهنگ کاربری شبکه های اجتماعی» پرداختم. با نزدیک شدن به اذان ظهر جمعه حضار در جلسه، تدریجاً جلسه را ترک می کردند که موجب شد این حقیقت را به وضوح درک کنم که دامغان در حضور پرشور در نماز جمعه، بی نظیر است! حس خوب مهمان نوازی و یکرنگی میزبانان دامعانیم را فراموش نخواهم نکرد. محتوای این نشست نیز مشابه این ارائه بود.


  • حسین حق‌پناه

به لطف مکرر دوستان پرمهرم در دفتر استان سمنان سازمان سراج،  مبحث «زمینه‌های فرهنگی-تمدنی شکل گیری رسانه های نوین» را در دارالمومنین دامغان ارائه کردم. به علت تنوع سطح مخاطبان بحث را با تمثیل «اینترنت مثل چاقو میمونه...؟!» ساده سازی کردم و در مورد ابعاد فلسفی عصر رسانه ها بحث و گفتگو کردیم. البته با بازخوردهای بعد از جلسه متوجه شدم ساده سازی بیش از حد بحث ممکن است به اعتبار علمی ارائه دهنده خدشه وارد کند و او را کم سواد جلوه دهد!!

محتوای جلسه مشابه این ارائه بود.

  • حسین حق‌پناه