در جست و جوی حقیقت

صفحه ی شخصی حسین حق پناه

در جست و جوی حقیقت

صفحه ی شخصی حسین حق پناه

در جست و جوی حقیقت

"نیچه خطاب به فیلسوفان می گوید:
«خانه هایتان را در دامنه های کوه آتشفشان بنا کنید»
و من همه کسانی را که در جست و جوی حقیقت اند مخاطب این سخن می یابم.
«گریختن» مطلوب طبع کسانی است که فقط به عافیت می اندیشند
و اگر نه،
مرگ یک بار،
زاری هم یک بار..."

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نظام جامع تربیت رسانه‌ای - در جمع اولیای هنرآموزان هنرستان ماهر

حسین حق‌پناه | دوشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۶ ق.ظ


  • حسین حق‌پناه

تاریخ شهرت در 1000 کلمه!

حسین حق‌پناه | يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷ ق.ظ

این نوشتار به درخواست نشریه پندار (نشریه انجمن علمی - دانشجویی علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران)   به نگارش در آمده و در شماره 56 این مجله به چاپ رسیده است.

ابوعلی سینا، سحر تبر، پوریای ولی، امیرتتلو، پهلوان تختی، چنگیز خان مغول، مرتضی پاشایی، جاستین بیبر، سرلشگر قاسم سلیمانی، دیوید بکهام و ... . اگر چه از همه ی این نام ها به عنوان چهره های «معروف» و «مشهور» یاد می شود؛ اما علی‌رغم این اشتراک در لفظ، حس می کنیم که در معنا و نوع شهرت این چهره ها تفاوت های زیادی نهفته است و نمی توان دانشمندان و حاکمان تاریخی را با شاخ های اینستاگرامی در یک دسته قرار داد! برای فهم این تفاوت ها لازم است نگاهی به تاریخ شهرت در ایران و جهان بیندازیم.


  • حسین حق‌پناه


  • حسین حق‌پناه

درس‌گفتارهای رسانه های اجتماعی - دانشگاه صنعتی شاهرود

حسین حق‌پناه | پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۵ ب.ظ


  • حسین حق‌پناه

در نشستی کیفی، صمیمی و گرم با مربیان سواد فضای مجازی سراج گلستان، ضمن گفتگو درباره چالش های آموزش سواد رسانه ای در استان به بحث درباره زمینه های فلسفی شکل گیری رسانه های نوین پرداختیم. همت مسئولان دفتر استانی سراج به خصوص جناب آقای حسینی در شبکه سازی و ارتقای سطح فعالان سواد رسانه ای استان گلستان کم نظیر  و ستودنی است.


محتوای این جلسه تقریباً مشابه این نشست بود.
  • حسین حق‌پناه
جمعی از معلمان، مدیران و هیئت های اندیشه ورزِ  آموزش و پروش استان گلستان، ساعتی درباره ی ضرورت نهضت سواد فضای مجازی و چالش های پیش روی تربیت رسانه ای صحبت کنم.

کار جهادی آقایان حسینی، قرائی و دوستانشان در استان گلستان منجر به ثمرات مبارکی شده که یکی از آن ها همگرا شدن مسئولین مختلف در پرداختن به سواد رسانه‌ای و فضای مجازی است. 

تعدادی از مدیران کل و معاونین آموزش و پرورش استان در جلسه حضور داشتند و البته اکثراً با شروع صحبت های بنده جلسه را ترک کردند که همین قدر هم غنیمت است!

یک گروه سرود دانش آموزی هم با قدرت و هماهنگی کم نظیر، سه سرود زیبا اجرا کردند که جزء مفیدترین و موثرترین برنامه های جلسه بود!


محتوای ارائه بر اساس دغدغه های حضار ترکیبی از محتوای این دو جلسه بود: تجربه کتاب درسی آموزش و پرورش + خانواده و تربیت رسانه‌ای

سایت خبری گلستان 24 نیز علاوه بر گزارش تصویری، خلاصه ای از جلسه  را از قول من منتشر کرده که فکر می کنم بیشتر حاصل ذهن خلاق خبرنگار بوده است!
بازنشر این گزارش در سایت سراج: لینک


  • حسین حق‌پناه