در جست و جوی حقیقت

صفحه ی شخصی حسین حق پناه

در جست و جوی حقیقت

صفحه ی شخصی حسین حق پناه

در جست و جوی حقیقت

"نیچه خطاب به فیلسوفان می گوید:
«خانه هایتان را در دامنه های کوه آتشفشان بنا کنید»
و من همه کسانی را که در جست و جوی حقیقت اند مخاطب این سخن می یابم.
«گریختن» مطلوب طبع کسانی است که فقط به عافیت می اندیشند
و اگر نه،
مرگ یک بار،
زاری هم یک بار..."

نمونه آزمون‌های تفکر و سواد رسانه‌ای

حسین حق‌پناه | جمعه, ۳ دی ۱۴۰۰، ۰۲:۲۴ ب.ظ

هر سال نزدیک دی ماه که می‌شویم از دوست و آشنا و غریبه پیام دریافت می کنم که : «نمونه امتحان و سوال برای درس تفکر و سواد رسانه‌ای داری؟»

واقعیت اینجاست که درس تفکر و سواد رسانه‌ای، چندان آزمون پذیر نیست! یعنی حداقل به سیاق ثابت درس‌های دیگر نمی‌توان برایش سوال طراحی کرد. چون بیشتر متن هر درس را فعالیت‌های فردی و گروهی تشکیل داده و کل تعاریف و مفاهیم کتاب را هم می‌شود در یک برگه‌ی A4 جمع‌بندی کرد! پس چه راه حلی پیش روی دبیران این درس است؟

پاسخ و تلاش من، استفاده از آزمون ترم به عنوان فرصت و بهانه‌ای برای یادگیری بیشتر است. سعی‌کرده ام هر سال با استفاده از موضوعات روز و طرح سوالات تحلیلی (به جای حفظی) فضای جدید و آموزنده‌ای را برای دانش‌آموزان باز کنم.

پیش از این در دو پست مجزا نمونه سوالات تفکر و سواد رسانه‌ای سال‌های 95 و 96 را به اشتراک گذاشته بودم. آزمون‌های سال‌های 97 و 98 را هم در این پست اضافه می‌کنم. باشد که به درد کسی بخورد!



عنوان: آزمون نیمسال اول تفکر و سواد رسانه‌ای - 97
حجم: 74.3 کیلوبایت


دریافت آزمون نیمسال اول سواد رسانه‌ای - 98
عنوان: آزمون نیمسال اول تفکر و سواد رسانه‌ای - 98
حجم: 545 کیلوبایت



و اما در سال تحصیلی 1400، توفیق داشتم تا به شیوه‌ی سواد پلاس تدریس کنم و بر همین اساس هم آزمون نیمسال اول 1400 سواد رسانه ای را طراحی کردم. فایل این آزمون نیز قابل دریافت است:

عنوان: آزمون سواد رسانه‌ای - نیمسال اول - سال تحصیلی 1400

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی