در جست و جوی حقیقت

صفحه ی شخصی حسین حق پناه

در جست و جوی حقیقت

صفحه ی شخصی حسین حق پناه

در جست و جوی حقیقت

"نیچه خطاب به فیلسوفان می گوید:
«خانه هایتان را در دامنه های کوه آتشفشان بنا کنید»
و من همه کسانی را که در جست و جوی حقیقت اند مخاطب این سخن می یابم.
«گریختن» مطلوب طبع کسانی است که فقط به عافیت می اندیشند
و اگر نه،
مرگ یک بار،
زاری هم یک بار..."

اعتبار منبع در اخبار - برنامه چهاردهم «رادیو سواد آوا»

حسین حق‌پناه | شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۳:۱۶ ب.ظ

 

خلاصه مباحث این گفتگو به شرح زیر است:

🔻مرحله اول در دریافت اطلاعات و اخبار برای مخاطبان آن است که آنها بتوانند به‌خوبی پیام را درک و فهم کنند. 

🔻برخی اوقات مخاطبان، سواد و دانش لازم درباره فهم و درک دقیق از اطلاعات تخصصی را ندارند؛ مثلا اطلاعات و پیام‌های مرتبط در حوزه پزشکی و سلامت.

🔻شناخت سازنده پیام و فرستنده آن (منبع) در رسانه‌های امروزی با پیچیدگی‌های زیادی روبه‌روست. 

🔻بعضی وقت‌ها افراد براساس اطلاعاتی که نسبت‌به منبع آنها شناخت ندارند، دست به کنش می‌زنند که می‌تواند آسیب‌هایی را به همراه داشته باشد.

🔻حتی افراد رسانه‌ای نیز در برخی اوقات، دست به انتشار اطلاعات غیرموثق می‌زنند که دامنه آسیب آن افراد زیادی را در برخواهد گرفت. 

🔻شایعات در زمینه‌های گوناگون ساخته می‌شود و می‌تواند آسیب‌های زیان‌باری را در زمینه‌های فردی و اجتماعی داشته باشد. 

🔻گاهی اوقات، در فضای رقابتی، شایعات ساخته می‌شوند تا حریف از میدان به‌در شود. 

🔻یکی از راه‌های به‌دست‌آوردن اعتبار اطلاعات و اخبار، رجوع به افراد متخصص و شناخت منابع معتبر خبری است.

➖➖➖➖➖➖➖➖

📚معرفی منابع:

سایت یا کانال تلگرامی شایعات: http://shayeaat.ir

کتاب تکنیک‌های عملیات روانی در حوزه رسانه و خبر

 

 


 دریافت صوت گفتگو

خلاصه پادکست این برنامه نیز از اینجا قابل دریافت است: دریافت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی